גיל אורלי סוד הכסף – סקירה וביקורת על הקורס

תוכן פרסומי

העולם משתנה במהירות מסחררת, השאלה היא האם אנחנו גם מספיקים להשתנות לפי הקצב הזה? האם אנחנו מצליחים לשנות משהו בחיים שלנו, או בעצמנו? עד כמה אנחנו מוכנים להשתנות, ובאיזה מחיר? למען מה אנחנו מוכנים להשתנות? אלה הן החלטות פרטיות של כל אחד, אף אחד לא יכול להגיד לי מה כדאי לי לעשות. 

מה אני למדתי מגיל אורלי? כלים פרקטיים שעוזרים לי גם בזמן משבר, וגם כשהכל בסדר.

בקרוב גיל יערוך שידור חי  בנושאים של כלכלת משפחה, אני אפרסם את המועד המדוייק כאן>>. (עקבו אחרי עדכוני הכתבה הזו, בשידור תקבלו מידע ששווה זהב)

כולם מדברים על המשבר היום שפקד את האנושות כולה, אבל עם כל האמפטיה שבעולם, אני חושבת שכל אחד דואג כרגע למשבר האישי שלו, איך הוא ישרוד את היום, את החודש, את השנה? מה אפשר לתכנן בכלל במצב כזה, אנשים חיים פשוט מיום ליום. האם זה מה שנכון לעשות? יש כאלה שנכנסים לפחד ומתכנסים בתוך עצמם, מנסים להתכונן לגרוע מכל ומצד שני מקווים שזה יחלוף מתישהו. יש כאלה שמתחילים לבכות על גורלם המר, למה זה בכלל מגיע להם, ומחפשים מישהו שיכול לעזור להם. יש כאלה שרואים במשבר הזה הזדמנות לפרוץ את תקרת הזכוכית על ידי יישום של רעיון יצירתי כלשהו. כל אחד מתמודד בדרך שלו, גם אני.

כן, גם אנחנו קיבלנו כמה מענקים מהממשלה בעקבות המשבר, סגר ואובדן הכנסות. מענקים אלה אכן הצליחו לסתום כמה חורים בחשבון, אבל האם אתם באמת מאמינים שמישהו יבוא ויוציא אותכם מהבוץ הזה? המשבר הזה עצום, הוא לא רק כלכלי, הוא מתבטא בהמון היבטים בחיים שלנו. אף אחד לא יודע עד כמה הוא חמור, אף אחד גם לא יודע כמה זמן יקח לנו לצאת ממנו. זה בטוח יהיה הרבה יותר ארוך והרבה יותר קשה מאשר יציאה מהסגר. דבר אחד מאוד חשוב שלמדתי מהתקופה ההזויה הזאת הוא "אם לא אני לי מי לי". אם אנחנו לא ניקח אחריות על החיים שלנו כאן ועכשיו, אף אחד לא יעשה את זה. היום יותר מכל תקופה אחרת חשוב להיות עצמאיים באמת, אחראים על כל יום שעובר, אחראים על מצבנו הכלכלי.

איך גיל אורלי קשור לזה? התחילו כאן >> ותגלו דברים שלצערי לא לימדו אותנו

בשידור חי (המועד המדוייק יפורסם כאן בהמשך) תקבלו חינם הכוונה מיועץ לכלכלת משפחה – 5 צעדים שאפשר לעשות כבר היום כדי לשמור על המחר שלנו ולא לתת לזה להתפרק

מהו סוד הכסף של גיל אורלי

הדבר החשוב ביותר שלמדתי מגיל אורלי – כל אדם יכול לשנות את מצבו הכלכלי, בלי קשר להכנסות או התחייבויות שיש לו היום, זה עניין של החלטה ושל השכלה פיננסית. הבעיה היא שלרוב האנשים אין בכלל השכלה פיננסית בסיסית. מה לימדו אותנו על התנהלות כלכלית? מי לימד אותנו בכלל? אלה דברים שראינו או שמענו אצלנו בבית, מההורים, קצת הדרכות בבית ספר (במקרה הטוב), ומה ששמענו מהבנקים שמנהלים לנו את החשבון. 

לרוב, מה ששמענו זה – ללמוד טוב, לקבל מקצוע נדרש, למצוא עבודה, להתקדם בתפקיד ובמשכורת. באופן כללי, לימדו אותנו לסמוך על תלוש המשכורת שלנו. מאות אלפי ישראלים לא רואים תלוש משכורת שלהם כבר חודשים רבים. אף אחד לא לימד אותם מה עושים במצב כזה, כי אנחנו חווים כעת משבר במימדים היסטוריים שלא ראינו מעולם. 

איך מתחילים להתנהל כלכלית נכון? זה לא סיבוב פרסה חד פעמי, זה דומה לאימונים בחדר כושר – קודם יש הדרכות של מאמנים, אחר כך צריך להגיע לאימונים, לתרגל בהתמדה עד שמגיעים לתוצאות. האפקט המצטבר הוא – בסוף זה הופך להרגל, אנחנו מתרגלים לחיות אחרת עם הגוף שלנו. אותו דבר נכון גם לגבי המצב הכלכלי שלנו. 

גיל אורלי מקדיש את 20 השנים האחרונות של הקריירה שלו להנגשה של השכלה פיננסית בסיסית לכל אדם שירצה בכך, לכל אחד שיבין שאין טעם לחכות שמשהו יסתדר מעצמו. כי זה לא קורה, כל אחד חייב לקחת אחריות על מצבו הכלכלי וכל אחד באמת יכול לעשות זאת. בשביל גיל אורלי זאת שליחות, בשבילכם זה חבל הצלה מהמשבר, או קרש קפיצה אל עצמאות וצמיחה כלכלית, תחליטו אתם.

השבוע יצא לאוויר קורס חינמי של גיל אורלי "ממשבר לצמיחה" שמלמד עקרונות בסיסיים בהתנהלות פיננסית ונותן לכם כלים פרקטיים – מה אפשר לעשות כבר היום כדי לצלוח את התקופה הזאת, כדי לחשב את המסלול מחדש, כדי לבצע שינוי בחיים, כדי לדעת להתאים את עצמכם לשינויים שהעולם עובר. הקורס ניתן לצפייה חינם לזמן מוגבל, הוא ילמד אותכם כלים חשובים שלצערי אף אחד לא לימד אותנו קודם.

אל תפספסו את השידור החי –  יש להירשם כאן>>  (מועד וקישור להרשמה יפורסם כאן בהמשך)

 

גיל אורלי סוד הכסף

את הכתבה הזו כתבתי במקור לפני שנתיים וחצי, כאשר הכרתי את העשייה ואת התכנים של גיל אורלי. כעת, כאשר גיל אורלי יצא בקמפיין לאומי חדש, מותאם למציאות המאתגרת בעקבות משבר הקורונה עימו אנו מתמודדים, מצאתי לנכון לעדכן כאן את ציבור הקוראים על כך שיוצאת לאוויר סדרת הדרות חדשה כי לדעתי היא חיונית כעת יותר מתמיד לכל אחד שדואג למצבו הכלכלי, לכל אחד שיש לו משפחה שתלויה בו, לכל אחד שרוצה לצמוח ולא להיכנע לנסיבות החיים שלא תלויים בו, לכל אחד שמבין שאסור לו להיות תלוי בתלוש משכורת, דמי אבטלה או מענק כזה או אחר.

למטה מופיע תוכן שכתבתי על גיל אורלי לפני שנתיים וחצי והוא רלוונטי גם היום.

גיל אורלי סוד הכסף

 

תוכנית "סוד הכסף" אינה משהו "חדש על המדף". לתוכנית זו בוגרים מ-33 מחזוריםמה הם למדו ומה השיגו? הם למדו להתנהל נכון כלכלית, לחסוך בהוצאות שלהם וגם להגיע לנכס מניב תוך 100 יום בלבד!

סוד הכסף, גיל אורלי, איך לצאת מחובות, גיל אורלי ביקורת, עצמאות כלכלית, ביטחון כלכלי, איך לחסוך כסף, כלכלת משפחה

האם זה מתאים גם לכם?

את זה אתם יכולים לבדוק לבד… אולי אתם מזמן כבר מרגישים שעבודה מסודרת ומשכורת טובה לא בהכרח יתנו לכם ביטחון כלכלי. המציאות היא שאתה יכול להיות מאוד מוכשר ומצליח בעבודה, אבל לא מצליח למנף את הכישורים שלך להצלחת העסק החשוב ביותר שלך – המשפחה  שלך.

אתה רוצה לחיות אחרת, אתה מבין שהמשפחה שלך זקוקה ליותר מאשר משכורת ופנסיה…

אבל אתה פשוט לא יודע איך לעשות את זה נכון

אתה מבין שצריך להשקיע ולצבור נכסים כדי לבנות למשפחה שלך ביטחון כלכלי אמיתי, אבל אתה מפחד… אולי טעות קטנה בגלל חוסר ידע וניסיון יכולה לעלות ביוקר למשפחה שלך? אולי אתה מאמין בעצמך, אבל בכל זאת מרגיש שאתה זקוק לתמיכה, הכוונה, עידוד?

אולי אתה כבר קיבלת החלטה לרכוש נכס, אבל אין לך הון עצמי? מרוב הפרסומים ואפשרויות רבות, אולי קשה לך להחליט ולבחור למי לפנות.

לכל מי שמרגיש צורך בשינוי של התנהגות כלכלית במשפחה, אבל עוד לא החליט מה לעשות ואיך לעשות את זה

אסור לפספס את ההזדמנות!

קורס "סוד הכסף" יכול להיות בשבילך הדלת הסודית לצאת לחופש כלכלי אמיתי!

סוד הכסף, גיל אורלי, ביטחון כלכלי, איך לקנות דירה, איך לחסוך כסף

 

כל מה שרציתם לדעת על גיל אורלי 

אולי שמעתם או קראתם על גיל אורלי לאחרונה, שמעתם שהוא איזה מנטור, ומלמד קורסים… אבל האם אתם באמת יודעים מי הוא? הוא לא "צץ" לנו פתאום לאחרונה, הוא מנטור ידוע שעיקר עיסוקו הינו יעוץ כלכלי. הוא פתח את חברת היעוץ שלו "יבולים" בשנת 2000, הצליח לעזור לאלפי משפחות להגיע עצמאות כלכלית, הראה להם דרך לצאת מהמינוס ולהגיע לנכסים מניבים תוך תקופה קצרה יחסית.

אנחנו עובדים כל החיים…. עובדים קשה כדי להגיע למשהו… זה היה חינוך פיננסי שקיבלנו – ללמוד מקצוע "מבוקש", למצוא עבודה "מסודרת" בחברה טובה, להתקדם בתפקיד, במשכורת כדי לצאת לפנסיה אחר כך ממקום טוב… אבל האם זה מספיק? האם אכן אנחנו מגיעים לחוף מבטחים שכל כך חיפשנו אותו?

בינתיים הבנק לימד אותנו שאפשר לחיות ממסגרת אשראי אנחנו נכנסים למינוס כדי לחיות ברמה גבוהה… אבל לא מתקדמים משם לשום מקום טוב. אין לנו נכסים מניבים, אין ביטחון כלכלי בעצם….

בשנת 2014 גיל אורלי פרסום ספר חדש "נוסחת הכסף". הוא מדבר בו על מושגים שלא גדלנו עליהם, אבל היינו צריכים ללמוד ולהבין אותם מזמן: כלכלת משפחה בכלל, וניהול תקציב משפחה בפרט. בעצם, גיל אורלי הוא ממיסדי תחום כלכלת המשפחה בארץ. בספרו "נוסחת הכסף" הוא מסביר איך לצאת מהמינוס ולהתקדם כלכלית. 

הספר עזר להרבה משפחות להתחיל לחיות אחרת, לימד אותם מהי צמיחה כלכלית ברמה האישית וברמה של כלכלת משפחה כמובן.

 למה אנחנו עובדים קשה, אבל לא מצליחים לקנות דירה?

מרוויחים הרבה כסף, אבל לא עולים ברמת החיים? לאחרונה, כבר שום מקום עבודה לא מובטח לנו, רובנו מבינים כבר שאי אפשר לסמוך על המשכורת, שהכל יכול להשתנות בן רגע, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו ללא הכנסה פתאום, "לאכול" את כל החסכונות ומה אחר כך?

מה עם הילדים שלנו? מה עם רמת החיים שהתרגלנו אליה? אני מקווה שזה יעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות בחיים, כי משפחה שמרוויחה יפה אך מתפוררת כלכלית – אסור שזה יקרה לכם.

 

חזרה לדף הבית